Artykuł sponsorowany
Opakowania produktu odgrywają niezwykle istotną rolę. W końcu spełniają one szereg istotnych funkcji – ochronnych, promocyjnych, informacyjnych itd. Podpowiadamy więc, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, aby mieć pewność, że opakowanie będzie jak najskuteczniejsze.
Dobre opakowanie, czyli jakie? Podpowiadamy, jakie cechy powinno mieć opakowanie oraz na co zwrócić uwagę przy jego wyborze, aby było ono skuteczne.
Podstawową funkcją każdego dobrego opakowania jest oczywiście zapewnienie bezpieczeństwa produktowi, a także wygodny dostęp do zawartości. Dlatego też tak istotna jest wielkość opakowania. Jakikolwiek materiał wybierzesz – kartonowe pudełko, tuba, kontener plastikowy lub metalowy, czy też drewniana skrzynka najważniejsze jest, aby opakowanie było możliwie najbardziej zbliżone rozmiarami do gabarytów towaru. Co to zagwarantuje? Przede wszystkim zabezpieczy towar przed przemieszczaniem się, co skutecznie ograniczy uszkodzenia wynikające z uderzania o ścianki opakowania. Aby zapewnić dodatkową ochronę, możesz skorzystać z ulepszeń, które oferuje hurtowania opakowań styropianowych. Pamiętaj też, że inaczej zabezpieczone powinno być opakowanie na kosmetyki w szklanych buteleczkach, a inaczej opakowanie mniej delikatnych produktów. Przy wysyłce produktów, warto dodatkowo zabezpieczyć opakowanie, do czego świetnie sprawdzi się folia do pakowania paczek.
Jeśli zaś o wygodny dostęp, to warto przy projektowaniu opakowania uwzględnić takie aspekty jak komfortowe otwieranie i zamykanie, właściwy i trwały dozownik, a czasem także zabezpieczenia przed dziećmi.
Aspektem, którego absolutnie nie można pominąć w momencie projektowania lub wybierania opakowań, są wymagania technologiczne oraz prawne. Jeśli nie weźmiesz ich pod uwagę odpowiednio wcześnie, to zupełnie niepotrzebnie podniosą się koszty wyprodukowania opakowań oraz pojawią się zbędne opóźnienia. Najlepiej więc od razu uzyskać z drukarni komplet wymagań technologicznych, by móc przekazać je grafikowi projektującemu opakowanie.
Z tych samych powodów koniecznie zadbaj o spełnienie wszelkich wymogów prawnych. Dopilnuj, aby na opakowaniu znalazły się konieczne oznaczenia, w odpowiedniej wielkości i kolorystyce.
Kolejnym niezwykle ważnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę na etapie projektowania opakowań, jest właściwa hierarchia informacji na nim zawartych oraz klarowność przekazu. Zadbaj o to, aby nie zagubiła się informacja najbardziej istotna, bez której tak naprawdę opakowanie nie ma racji bytu. Zastanów się więc, co konkretnie chcesz przekazać klientowi i przedstaw to w jasny i czytelny sposób. Ważne jest także, aby Twoje opakowanie posiadało charakterystyczny element, który odróżni je od innych produktów z tej samej branży.
Będąc już w temacie produktów z konkretnej branży, to warto podkreślić bardzo istotny aspekt. Mimo że charakterystyczny element opakowania jest niezwykle ważny i odgrywa sporą rolę, to opakowanie nie możesz kompletnie odstawać od branżowych standardów. Nie chodzi tu jednak o ślepe kopiowanie pomysłów i brak kreatywności, a o stworzenie opakowania w taki sposób, aby klient wiedział, co się w nim znajduje nawet bez czytania etykiety. Dzięki takiemu wyważeniu możesz mieć pewność, że Twoje opakowanie będzie skuteczne.
Zdjęcie główne: Anna Nekrashevich/pexels.com