Artykuł sponsorowany
Logo to często pierwszy z elementów marki, który dostrzegają odbiorcy. Powinno być ono wyróżniające się na tle konkurencji, zwracać na siebie uwagę oraz po części zdradzać core marki i to, co chce ona przekazać. Jednak ogromne znaczenie ma także to, gdzie je umieścisz. Podpowiadamy, na jakich rzeczach warto to zrobić.
Zacznijmy od tego, jakie są podstawy stworzenia dobrego logo. Przede wszystkim powinno być ono mądre, ale proste. Mieć ukryty sens, ale niezbyt oczywiste. Takie rozwiązania sprawdzają się najlepiej, ponieważ „zmuszają” odbiorcę do refleksji, co sprawia, że marka pozostaje mu w głowie na dłużej i zwiększa się prawdopodobieństwo, że spośród konkurencji wybierze właśnie ją. Warto także zwrócić szczególną uwagę na litery – ich kształt, wielkość, rozmieszczenie, ponieważ jako odbiorcy, nieświadomie przypisujemy im cechy charakteru. Psychologiczny wydźwięk ma także kolorystyka znajdująca się na logo, która wzbudza różne emocje. Jednak pamiętaj, aby nie używać więcej niż trzech kolorów, bo zrobi się zamęt i zbędny chaos.
Są to najbardziej podstawowe zasady, które pomogą Ci w stworzeniu logo firmy. Jednak kiedy już je masz, to gdzie je umieścić, aby było nie tylko widoczne, ale także zapamiętywane? Podpowiadamy jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej.
Logo pojawia się głównie na kluczowym produkcie firmy – nadgryzione jabłko najczęściej zobaczysz na laptopach i telefonach. Jednak jeśli Twoja firma zajmuje się usługami, a nie produkcją konkretnych towarów, to możesz nieco zaszaleć z umieszczaniem logo. Poznaj nasze trzy nieco nietypowe propozycje, które mogą przynieść sporo korzyści.
Jest to świetny sposób na odzież pracowniczą oraz jako dodatek na różnego rodzaju konferencjach, targach, eventach, itp. Dzięki umieszczeniu logo na ubraniu Ty i każdy, kto je ubierze, stanie się chodzącą reklamą, co pozwoli zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Wysokiej jakości nadruki na odzież oferuje strona Strefa-Logo. Umieści ona logo Twojej firmy między innymi na koszulach, t-shirtach, koszulkach polo, kurtkach, bezrękawnikach, czapkach lub parasolach.
Ciekawym pomysłem na miejsce na logo są także medale oraz puchary. To rozwiązanie sprawdzi się szczególnie dobrze, jeśli Twoja firma obraca się w tematyce około sportowej lub jeśli zdecydujesz się na sponsorowanie zawodów. W stworzeniu takich trofeów pomoże Ci strona internetowa https://boccale.pl/ . Takie statuetki lub medale będą świetnym dodatkiem do prezentów dla pracowników lub kontrahentów.
Niezwykle słodkim (dosłownie!) pomysłem, który pokochają wszyscy, są czekoladki z logo firmy. Będzie to wyjątkowo pomyślany i udany prezent na przykład dla kontrahentów lub pracowników z okazji różnych świąt. Czekoladki reklamowe opatrzone logo firmy rozdawane podczas różnorodnych akcji promocyjnych czy też prezentacji nowego produktu to także naprawdę skuteczna strategia marketingowa. Ciekawym pomysłem są także czekoladowe wizytówki. Warto również zdecydować się na różne opcje personalizacji takie jak wykonanie nadruku na opakowaniu, utworzenie własnej obwoluty na pudełku lub przewiązanie opakowania czekoladek za pomocą ozdobnej wstążki bądź sznurka.
Zdjęcie główne: Kaboompics .com/pexels.com