Na rynku możemy znaleźć wiele programów do monitorowania sieci, które pomogą w wyszukiwaniu i śledzeniu opinii o danej marce. Sprawdziliśmy, na które z nich warto zwrócić uwagę.
Monitorowanie sieci pozwala analizować obecność danej marki w sieci. Dzięki specjalnym narzędziom możemy na bieżąco śledzić informacje i publikacje na temat naszej firmy. Często zdarza się, że pomimo dbałości o odpowiedni wizerunek, szerokich działań marketingowych czy biznesowej ostrożności w internecie pojawiają się negatywne opinie, które mogą zaważyć na reputacji naszej marki. Narzędzia do monitorowania sieci umożliwiają szybką reakcję w przypadku takich sytuacji. Przedstawiamy sprawdzone platformy, z którymi skutecznie zoptymalizujemy działania wizerunkowe i wypromujemy firmę.
Brand24 to płatne narzędzie, które pozwala monitorować internet i media społecznościowe. Dzięki niemu możemy poznać i zrozumieć opinie użytkowników internetowych na temat wskazanych marek lub produktów, w tym naszych. Brand24 monitoruje sieć na bieżąco, czyli w czasie rzeczywistym, więc pokazuje zebrane wypowiedzi natychmiast po ich opublikowaniu w internecie. Umożliwia to błyskawiczne reagowanie na negatywne opinie o naszej firmie i podejmowanie działań, które ochronią reputację marki.
Z narzędzia możemy korzystać samodzielnie, system jest przejrzysty i intuicyjny. W razie problemów do dyspozycji są konsultanci.
SentiOne pomaga zarządzać reputacją w internecie. Narzędzie śledzi wzmianki o marce w różnych kanałach internetowych – nie tylko w mediach społecznościowych, lecz także na stronach z wiadomościami czy recenzjami oraz blogach i forach. SentiOne wykryje nietypowe zdarzenia, na przykład wzrost negatywnych opinii o firmie, i wyśle stosowne powiadomienie, dzięki czemu będziemy mogli podjąć odpowiednie działania. Przydatną funkcją jest również zaawansowane analizowanie. Panel analityczny SentiOne umożliwia dotarcie do danych z wybranego okresu.
Monitori zostało połączone z inną aplikacją do monitorowania social media – Unamo Social Media Monitoring. To kolejne narzędzie, które pomoże monitorować wzmianki o marce w internecie. Jego zaletą jest przejrzysty interfejs. Na stronie głównej Monitori znajdziemy wyszukiwarkę wzmianek danej frazy, co pozwoli nam uzyskać podstawowe statystyki.
Kolejnym narzędziem do monitorowania internetu jest Sprout Social. Platforma umożliwia analizowanie wzmianek o danej marce na Facebooku, Twitterze, LinkedInie, Instagramie i Pintereście. Istotną zaletą Sprout Social jest to, iż zostało zintegrowane z darmowym systemem Google Analytics, dzięki czemu możemy śledzić ruch na naszej stronie internetowej. Sprout Social monitoruje również posty i komentarze, które są publikowane w grupach dyskusyjnych na Facebooku.
Google Alerts jest bezpłatnym narzędziem, służącym do monitorowania wyników wyszukiwarki Google pod kątem danej firmy. Platforma szuka wzmianek o naszej marce lub jej produktach na wielu stronach. Przeszukuje wiadomości, blogi, filmy wideo, dyskusje, a nawet książki. Nie śledzi jednak mediów społecznościowych, więc to narzędzie warto połączyć z innym, na przykład z jednym z wymienionych powyżej. Jeśli Google Alerts znajdzie interesujące nas wzmianki, poinformuje nas o tym mailowo.
Zdj. główne: pixelcreatures/pixabay.com