Pasieka Rodziny Sadowskich to przykład biznesu opartego na pasji, wieloletniej tradycji i miłości do natury. Firma powstała 12 lat temu z inicjatywy całkowitego nowicjusza w dziedzinie pszczelarstwa. Dziś jej produkty cieszą się ogromną popularnością i zaufaniem klientów. Pasieka liczy ponad 3000 uli i jestem domem dla około 150 milionów pszczół. Jak wygląda historia najbardziej znanego miodowego biznesu w Polsce?
Założyciel firmy, Arkadiusz Sadowski, swoją przygodę na pasiece zaczął jako nastolatek. Poszukując sezonowej pracy na lato, czuł, że ciągnie go poza miasto. Tak trafił do gospodarstwa pod Płockiem, gdzie zaczęła się jego pszczelarska pasja.
Wkrótce z finansową pomocą rodziny kupił kawałek ziemi i pierwsze ule. Zaczął od pięciu, a po kilku latach sukcesywnego rozwoju działalności był już właścicielem trzystu. Niedługo potem Arkadiusz wraz z przyjaciółmi założył spółkę. W skład grupy „miodziarzy”, jak sami o sobie mówili, weszli jeszcze Łukasz Michalak, Jakub Wilgosiewicz i Tomasz Barski – do dziś wszyscy są członkami zarządu i głównymi udziałowcami. Doświadczenie zdobyte w pracy w korporacjach pomogło im obmyślić solidny plan, który szybko zaczął przynosić zyski.
Miodowej firmie od początku przyświecała pewna idea, która do dziś wyróżnia ją na rynku – w Pasiece Sadowskich natura stoi na pierwszym miejscu, a dobro pszczół jest najważniejsze. Dzięki temu w swojej ofercie firma ma naturalne i zdrowe produkty najwyższej jakości, tworzone w duchu eko.
„Miodziarze” przede wszystkim dbają o komfort i bezpieczeństwo pszczół. Tutaj nie ma mowy o stosowaniu chemii i antybiotyków. Oprócz tego firma sprzedaje swoje produkty w szklanych słoikach, które można wielokrotnie wykorzystywać w duchu zero waste, a także pakuje zamówienia w opakowania w pełni biodegradowalne.
W okresie od kwietnia do czerwca do każdego zamówienia dołączana jest paczka nasion miododajnych roślin, dzięki czemu każdy może wysiać swoją kwietną łąkę. W ten sposób firma zachęca klientów do wspólnego dbania o pszczoły i inne zapylacze. Pasieka Rodziny Sadowskich promuje działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół także wśród dużych firm i korporacji, oferując im program oparty na patronacie.
W swojej ofercie Pasieka ma 7 rodzajów miodów naturalnych, m.in.: lipowy, wielokwiatowy czy faceliowy. Jednak największym uznaniem klientów cieszą się miody smakowe – w sklepie znajdziemy więc miód z maliną, mandarynką czy ananasem, ale też bardziej zaskakujące warianty, takie jak: miód piernikowy, ze spiruliną czy tymiankiem i podbiałem. Nietypowe i kreatywne podejście do kompozycji smakowych to jeden z głównych atutów Pasieki. Klienci wprost kochają testować nowe smaki, a dzięki ich różnorodności każdy znajdzie coś dla siebie.
Od niedawna asortyment sklepu rozszerzył się także o produkty sprzedawane pod marką Manufaktura Rodziny Sadowskich. Są to kawy, herbaty, oleje, octy, mydła, świece, torby, a nawet skarpety. Miody z charakterystyczną pszczółką można kupować również w pięknych zestawach upominkowych na różne okazje.
Na słodki sukces Pasieki Rodziny Sadowskich składa się prawdziwa pasja, poszanowanie natury, dobry CSR, innowacyjne produkty i ekologiczne rozwiązania. Firmie nie brakuje także przemyślanej strategii marketingowej i brandingowej. Dzięki temu niewielka spółka w ciągu zaledwie kilku lat stała się największym biznesem pszczelarskim w całej Polsce i dziś osładza życie milionom Polaków.
Zdj. główne: Dmitry Grigoriev/unsplash.com