Współczesny świat oparty na e-handlu wymaga zupełnie innych działań marketingowych niż jeszcze do niedawna, kiedy to większość kupujących dokonywała zakupów na żywo w punktach stacjonarnych. W procesie pozycjonowania chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Każda początkująca witryna bez odpowiedniej historii w wyszukiwarce Google ląduje na samym końcu wyników i nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu organicznego (darmowego). Pozycjonowanie zupełnie zmienia ten stan rzeczy i pozwala witrynie na pojawienie się nawet na pierwszym wyniku wybranego słowa kluczowego w SERP (Search Engine Results Page).
Algorytm Google ocenia przydatność każdej witryny pod kątem wybranego słowa kluczowego na podstawie danych uzyskanych przez Google boty, czyli roboty, które przeszukują całą sieć w poszukiwaniu nowych treści. Algorytm ocenia daną witrynę i nadaje jej w ten sposób Page Rank, który definiuje pozycję jej wyników w wyszukiwarce Google. W trakcie pozycjonowania Sote chodzi o spełnienie wszelkich warunków stawianych przez sam algorytm. Jak to zrobić? Zlecając przeprowadzenie wszystkich działań najlepszym agencjom interaktywnym z wieloma współpraca zakończonymi pełnym sukcesem.
Pozycjonowanie SEO to wieloetapowy, długi i bardzo trudny, skomplikowany proces, który przeprowadzają z reguły wyłącznie najlepsi specjaliści z branży SEO. Cały proces dzieli się na trzy oddzielne, lecz równie ważne etapy, takie jak:
Dopiero spełnienie wszystkich powyższych etapów może w efekcie doprowadzić do poprawy jej widoczności w sieci. Nie można jednak pominąć czynnika ludzkiego. Popełnienie jakiegokolwiek błędu może w najlepszym wypadku jedynie ograniczyć maksymalną pozycję danej podstrony, podczas gdy rażące naruszenia mogą spowodować wykluczenie witryny z listingu Google. Pozycjonowanie Sky-shop oraz innych CMS-ów warto z tego względu powierzyć godnej zaufania, dobrej firmie z wieloletnim stażem na rynku.
Prowadzenie własnej firmy w sieci tylko z pozoru wydaje się łatwe i proste. Wielu początkujących przedsiębiorców błędnie zakłada, że do rozpoczęcia działalności e-commerce wystarczy jedynie podstawowa wiedza na temat konkretnego silnika, podczas gdy tak naprawdę założenie samego sklepu to najmniejszy problem. Znacznie większym jest uzyskanie przez witrynę jak najlepszej widoczności. Artykuł sponsorowane generują duży, lecz także krótkotrwały ruch o bardzo niskiej konwersji, podobnie w przypadku reklamy kontekstowej lub displayowej. Pozycjonowanie to inwestycja w przyszłość, gdyż w tym przypadku wizyty są darmowe, a firma Google nie pobiera za ich kliknięcie jakiegokolwiek wynagrodzenia.
Fot. Lee Campbell/unsplash.com