Przedsiębiorstwa od dawien dawna analizują raporty finansowe, aby przewidzieć przyszłe notowania cen akcji i planować inwestycje. Teraz jest to również możliwe dzięki przeglądaniu mediów społecznościowych.
Coraz więcej badań pokazuje, że wykorzystanie danych z social mediów pomaga na równie precyzyjne odwzorowanie wyników finansowych firmy. W swoim raporcie Polski Instytut Ekonomiczny pokazał, że pozycję na rynku małych i średnich przedsiębiorstw może umocnić i poprawić dzięki zastosowaniu algorytmicznego systemu atrakcyjności inwestycyjnej, który powstaje na podstawie danych dostępnych w mediach społecznościowych.
PIE poddał analizie 462 spółki z różnych branż, notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W wynikach badania okazało się, że jeśli chodzi o zwrot z inwestycji w akcje, to te mierzone za pomocą social mediów okazały się trafne z prognozami w niespełna 84%.
Co ważne, korzystanie z danych, które dostępne są w mediach społecznościowych umożliwia analizowanie firmy nienotowanej na giełdzie. A więc takiej, która często nie posiada aktualnych i publicznie dostępnych danych finansowych.
Jak podaje PIE, najważniejszymi aspektami, które dotyczą badanej firmy, jej aktywności i marek powiązanych z nią są przede wszystkim liczba postów publikowanych przez administratora strony, polubienia, czy natężenie aktywności.
źródło zdjęcia głównego: pexels.com