Reklama na Facebooku – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Reklama na Facebooku – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Timothy Hales Bennett/unsplash.com

Social media
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Reklamowanie się na Facebooku z roku na rok staje się coraz bardziej powszechną praktyką. To właśnie ten kanał daje wyjątkowe możliwości promowania marki na różnych płaszczyznach i poprzez różne cele. Niektóre z nich są wyróżnikiem reklamy na Facebooku i nie znajdziesz ich w innych systemach. A więc – dlatego warto zdecydować się na tę formę promocji? Sprawdź, jakie korzyści może Ci przynieść!

Zaawansowane możliwości targetowania

Reklama na Facebooku daje bardzo różnorodne możliwości targetowania. Możesz je wykorzystać, aby docierać do swoich klientów i osób, które już miały kontakt z Twoją marką, lub do całkowicie nowych odbiorców. Dzięki temu jesteś w stanie zaprezentować reklamy osobom, które w innym przypadku prawdopodobnie nigdy nie trafiłyby na Twoją ofertę. Wzbudzisz potrzebę w odbiorcach, którzy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują Twojego produktu czy usługi za pomocą odpowiednich komunikatów, grafik i dobrze dopasowanych celów reklamowych.

Możesz dopasowywać odbiorców m.in. na podstawie zachowań i zainteresowań, a także wieku czy lokalizacji. Warto wiedzieć, że zachowania i zainteresowania mogą być bardzo precyzyjne. Przykładowo jeśli masz w swoim asortymencie produkty idealne na prezenty, możesz kierować reklamy do osób, które są znajomymi kobiet mających urodziny za 7-30 dni.

Pozyskanie wyników niskim kosztem

System reklamowy Facebooka pozwala na generowanie wyników stosunkowo niskim kosztem. W niektórych branżach koszt kliknięcia linku może wynosić jedynie kilka groszy! Jest to więc świetne medium do łączenia z innymi systemami reklamowymi, np. Google Ads, tworząc w ten sposób synergię działań promocyjnych.

Zbudowanie lejka sprzedażowego od zera

Bez względu na to, czy Twoja marka jest nowa na rynku, czy jest jego stałym bywalcem od dłuższego czasu, reklama na FB pozwoli Ci stworzyć lejek sprzedażowy od zera. Jego poszczególne etapy uzupełnisz konkretnymi celami reklamowymi o coraz bardziej znaczących wynikach. Przykładowo możesz zacząć zbierać swoich przyszłych klientów poprzez reklamy z celem aktywność czy wyświetlenie filmu, a później kierować te osoby na stronę internetową. Na koniec wykorzystasz grupę remarketingową do wygenerowania zakupów.

Idealne dopasowanie do wielu branż

Reklama na Facebooku jest bardzo uniwersalnym wyborem dla marek na różnym poziomie rozwoju, ale także z różnych branż. Obejmuje ona najbardziej popularne media społecznościowe (Facebook i Instagram), dzięki czemu znajdziesz tam osoby z każdej kategorii wiekowej, przejawiające różne zachowania i mające odmienne zainteresowania. Nawet niszowe marki mogą wytypować spośród nich swoich odbiorców i potencjalnych klientów.

Nie tylko sprzedaż

Błędnym założeniem na temat reklamy na Facebooku jest to, że koncentruje się ona wyłącznie na sprzedaży. Przez to marki, które nie mają sklepów internetowych, często rezygnują z umieszczania reklam w tym kanale.

Jest to zupełnie inaczej. Facebook pozwoli Ci na wykorzystanie bardzo różnorodnych celów reklamowych. Możesz skupić się na rozpoznawalności marki, docierając do dużej liczby osób niskim kosztem, lub pozyskać wartościowe leady. Reklama na FB daje także możliwość kierowania użytkowników na stronę www, promowanie aplikacji czy pozyskiwanie aktywności pod postami. Dodatkowo te cele doskonale się przenikają, dzięki czemu możesz wykorzystać kilka z nich jednocześnie, pokazując różne oblicza swojej marki.

Jak więc widzisz, możliwości, jakie daje reklama na Facebooku, są ogromne. Mogą skorzystać z nich marki o różnych poziomach doświadczenia w branży, dopasowując cele reklamowe oraz grupy docelowe do swoich potrzeb. Nie trzeba skupiać się na sprzedaży – to od Ciebie zależy, na jakie kampanie się zdecydujesz.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*