„Środy na zamówienie” to ogólnopolska akcja społeczna z inicjatywy polskiego stowarzyszenia HoReCa zrzeszającego sektor hotelarsko-gastronomiczny. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do korzystania z dostępnych kanałów dostawczych oferowanych przez lokalne punkty gastronomiczne, co w znacznym stopniu przyczyniłoby się do wsparcia ich w tym trudnym czasie.
Akcja ruszyła 23 kwietnia 2020 w trakcie pierwszej fali pandemii, jako odpowiedź na ograniczające działalność restrykcje wprowadzone przez rząd. Dołączyć może do niej każdy, wyrażając swoją solidarność poprzez udostępnienie na kanale społecznościowym hasła #smacznewsparcie czy #środynazamowienie, ale przede wszystkim zamawiając jedzenie na wynos z miejscowych restauracji.
Jak wskazują dotychczasowe dane, w 2020 roku z powodu pandemii Covid- 19 zostało zamkniętych 20000 lokali. Ci, którzy przetrwali, musieli dostosować się do nowych realiów sanitarnych. Wiele restauracji zmieniło swoje menu, aby dostosować się do realiów dostawczych lub zaopatrzyło się we własny zespół kurierski, by tym samym zadowolić klienta ciepłym i smacznym posiłkiem.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Janice Lin, źródło: unsplash.com