Twitter pojawił się w 2006 roku i szybko zyskał spore grono użytkowników, ponieważ oferował wyjątkowy, niemal rewolucyjny format działania w sieci – możliwość szybkiego pisania, czytania i rozpowszechniania informacji.
Wkrótce firmy dostrzegły jego potencjał marketingowy i choć w Polsce nie jest to tak popularna platforma jak na Zachodzie, warto rozważyć jej użycie w działaniach promocyjnych marki, szczególnie gdy chcesz dotrzeć do odbiorców zagranicznych. Jakie są najważniejsze elementy skutecznej promocji na Twitterze?
Profil firmy – opis i nazwa
Ważne jest, aby profil na Twitterze był czytelny i wyrażał charakter marki. Przede wszystkim zadbaj o spójność stylu – „nagłówek” strony, tło, awatar muszą być zgodne z ogólną identyfikacją wizualną firmy. Aby Twój mikroblog był atrakcyjny, twórz content graficzny z pomocą Crello, Canvy czy darmowych banków obrazów. Chwytliwa nazwa również jest częścią promocji na Twitterze. Powinna być krótka i, jeśli to możliwe, łatwa, by użytkownik bez trudu mógł wpisać ją w pasku wyszukiwania.
Bardzo ważny jest także opis profilu. Jeśli chcesz zostać szybko odnaleziony, używaj hashtagów pasujących do treści konta. Możesz też wykorzystać najczęstsze zapytania – zwiększy to liczbę odwiedzających Twoje konto. Opis powinien być jak najbardziej informacyjny i unikatowy. W tym wypadku nie musisz martwić się limitem znaków.
Treści wysokiej jakości
Jeśli projekt konta na Twitterze przyciąga publikę, to ciekawa treść pozwala na jej utrzymanie. W przypadku Twittera zwięzłość i minimalizm mają ogromne znaczenie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących promowania swojego bloga za pomocą wysokiej jakości treści.
- Pamiętaj, że za każdym razem, gdy ktoś chce retweetować Twój post, musi zmieścić się w limicie 140 znaków. Dlatego nazwa użytkownika nie powinna przekraczać 15 znaków, a optymalna długość tweeta to około 115 znaków.
- Publikuj istotne, interesujące i aktualne informacje, które Twoi odbiorcy będą chcieli komentować i udostępniać.
- W krótkim poście szczególnie rzucają się w oczy błędy, dlatego zwróć uwagę na poprawność językową.
- Podobnie jak w opisie strony, ważne jest, aby w tweetach używać hashtagów. Pamiętaj jednak, by zachować umiar – wystarczą dwa lub trzy.
- Skracaj linki. Chociaż Twitter nie ustala limitu długości łączy, krótki link jest łatwiejszy do odczytania.
- Odnosząc się do innych użytkowników, pamiętaj o użyciu @nazwa_użytkownika. Pomoże to przyciągnąć dodatkowych odwiedzających (ktokolwiek jest powiązany z przywołanym kontem, zobaczy Twoją wzmiankę).
Pamiętaj też o najatrakcyjniejszym dla użytkowników contencie wizualnym. Do tweeta możesz wstawić 4 zdjęcia, jedno wideo lub jedną ankietę. I lepiej publikować w czasie, gdy publiczność jest najbardziej aktywna. W tym celu możesz skorzystać z wbudowanej analityki Twittera lub usług zewnętrznych.
Interakcja z subskrybentami
Integralną częścią promocji na Twitterze i innych portalach społecznościowych jest kontakt na żywo z publicznością. Należą do niego udział w dyskusjach, ankietach, organizacja konkursów itp. Usługi takie jak Tweetdeck pomogą Ci łatwo śledzić komentarze użytkowników. Zadbaj o wysoki poziom dyskusji i reaguj spokojnie na negatywne komentarze. Staraj się nie ignorować żadnych wiadomości i w miarę możliwości odpowiadaj na zadawane pytania. Angażuj się również w panujące na Twitterze trendy, pod warunkiem, że pasują do charakteru Twojej działalności.
Zdj. główne: Claudio Schwarz/unsplash.com
Zostaw komentarz