Dziś konsument z każdej strony atakowany jest wieloma komunikatami, dlatego potrzeba wielu starań, aby przyciągnąć jego uwagę, utrzymać z nim kontakt i budować pozytywny wizerunek marki.
Tylko łącząc różnorodne działania osiągniemy naprawdę satysfakcjonujące efekty w sprzedaży. Jednym ze sposobów, aby klienci pozostawali z firmą w stałym kontakcie, jest właśnie e-mail marketing. Już w 2015 roku rynek e-mail marketingu w Polsce wyceniano na ponad 100 mln złotych (raport E-mail marketing 2016).
Jak sama nazwa wskazuje, jako główne narzędzie komunikacji w tym przypadku służy nam – chciałoby się rzec „stara i poczciwa” – poczta elektroniczna. Najpierw niezbędne jest stworzenie bazy adresów e-mail, a następnie przygotowanie interesujących grupę docelową treści i posłanie ich w świat.
Warto zadbać o to, by kontent był naprawdę ciekawy i oferował wartość dodaną konsumentom. Inaczej Twój mailing zostanie potraktowany jak spam i wyląduje tam, gdzie jego miejsce – czyli w koszu.
Jak zrobili to najlepsi? Przeczytaj o najlepszych kampaniach mailingowych, zainspiruj się i działaj!
Oczywiście wybór ten ma charakter bardzo subiektywny, jednak każdy z „reprezentantów” spełnił kryteria dobrze zbudowanego mailingu reklamowego.
Tej firmy nikomu nie trzeba przedstawiać. Być może jednym z powodów, dla których tak chętnie korzystamy z usług Ubera, jest jego skuteczna reklama?
Przewoźnik zdecydowanie postawił na minimalizm graficzny, dzięki któremu na pierwszy plan wybił się przekaz, wzbogacony elementem CTA. To świetny wybór, biorąc pod uwagę, że coraz mniej dokładnie czytamy docierające do nas treści. Jeśli ktoś mimo wszystko chciałby dowiedzieć się czegoś więcej, wystarczy, że kliknie odpowiedni przycisk i zapozna się ze szczegółami nowej oferty lub promocji.
Także w przypadku kolejnych działań Uber obrał podobną taktykę i stworzył klarowny przekaz, który przyciąga uwagę:
Airbnb to platforma znana przede wszystkim fanom podróży. W swojej kampanii mailingowej postanowiła wykorzystać element personalizacji, który sprawił, że konsument poczuł się wyróżniony i mniej anonimowy.
W tym przypadku mamy aż 2 elementy personalizacji, które nie są może zbyt wyrafinowane, ale właśnie dlatego działają: pierwszy to użycie imienia subskrybenta, drugi to miejsce jego zamieszkania. To sprawia, że wiadomość działa na niego mocniej i intryguje go na tyle, że czyta ją dalej.
Mailing uruchomiony przez booking.com dotyczył tylko tych użytkowników platformy, którzy z jakichś powodów nie dokończyli rozpoczętej rezerwacji. Takie przypomnienie o podróży może na nowo rozbudzić chęć wyjazdu, a automatyczne uwzględnienie konkretnej daty ułatwia powrót do planowania wakacji, a tym samym… do rezerwacji noclegu.
W kontakcie z klientem najważniejsze jest, by dać mu solidny powód, dla którego warto kontynuować tę relację. Tak, jak zrobił to Starbucks.
Czy jest na sali ktoś, kto nie chciałby skorzystać z darmowego chłodnego napoju w gorący dzień albo jako pierwszy dowiadywać się o kawach sezonowych, jakie pojawią się w ofercie? Kto nigdy nie wypił Pumpkin Spice Latte w okresie jesienno-zimowym niech pierwszy rzuci kamień!
Po podróżach i przyjemnościach dla podniebienia czas na modę. Firma Chubbies znana jest ze swojego nietuzinkowego podejścia do reklamy, na które składają się przede wszystkim: niewybredny język, masa poczucia humoru i brak hamulców. To właśnie lubimy najbardziej!
Tym razem z okazji zbliżającego się Black Friday marka uraczyła swoich fanów zapowiedzią nowej kolekcji. Postanowiła jednak zrobić to w nietypowy sposób i zaprezentować… niewyraźne zdjęcia produktów, które wkrótce trafią do sprzedaży. Dystans i rozbudzenie ciekawości – czy w kampanii mailingowej trzeba czegoś więcej?