Błędy marketingu cyfrowego. Czy dotyczą również Twojej firmy?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

O sile marketingu cyfrowego nie trzeba przypominać. To jedno z najtańszych ale i też najpotężniejszych narzędzi marketingowych, które może pomóc Ci dotrzeć do docelowych odbiorców i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Brak znajomości podstawowych błędów w digital marketingu może również zniechęcić klientów do Ciebie.

1. BMW i nieetyczny marketing, czyli nie próbuj sztuczek

Jedna z największych marek samochodowych zanotowała wpadkę w 2006 r. przez błąd marketerów, zajmujących się promocją. 

BMW doszło do wniosku, że najważniejsze jest przodowanie w rankingach Google’a.

Zamiast więc skupiać się na tworzeniu wartościowych treści, wbijali się na szczyt rankingów za pomocą stron przejściowych – wypełnionych słowami kluczowymi w celu uzyskania najwyższych pozycji, które to dopiero przełączają nas do docelowej domeny. Ich strona internetowa otrzymała od Google zero punktów i zniknęła z wyszukiwarki na dość długi (i  bolesny dla ich działu marketingu) okres czasu.

Wnioski z lekcji: zawsze sprawdzaj i przestrzegaj wskazówek Google dla webmasterów, korzystaj z aplikacji do marketingu cyfrowego, takiej jak np. rankingCoach. Pomoże Ci to uniknąć kar za łamanie zasad. I oczywiście, jeśli twój geekowy znajomy oferuje “szybkie rozwiązanie”, aby uzyskać najwyższe pozycje w rankingach, dowiedz się, co dokładnie kłębi mu się w głowie.

2. Jeśli coś jest dla wszystkich to jest dla nikogo

Wielu marketerów popełnia błąd, targetując wszystkich po kolei i starając się uzyskać sympatię każdej grupy, co w efekcie przekłada się na kompletny brak zainteresowania.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i osiągnąć cele konwersji, musisz zidentyfikować docelowych odbiorców.

Znając swoją grupę docelową, wiesz również, jakie są ich potrzeby. Dzięki temu możesz łatwo dostosować swój produkt lub usługę i dopasować go do nich.

To automatycznie zwiększy Twoją sprzedaż i zwiększy Twój zysk. Pomoże Ci również skupić się na tym, jak promować swój produkt na rynku, aby był bardziej atrakcyjny dla użytkowników.

3. Nie mierzysz zysków to nie wiesz

Zwrot z  inwestycji to jedna z tych rzeczy, które marketerzy bagatelizują.

A jest to jeden z najważniejszych aspektów Twoich kampanii marketingowych. Mierząc zwrot z inwestycji, możesz określić, czy Twoje strategie są skuteczne dla Twojej firmy. Pomaga to rozpoznać kampanie marketingowe, które nie pomagają Ci osiągnąć celów konwersji.

Aby zmierzyć ROI (return on investment, zwrot z inwestycji), musisz najpierw dowiedzieć się, co mierzysz. Może to być współczynnik klikalności, sprzedaż, ruch lub cokolwiek innego, co stanowi cel konwersji. Mierząc wynik swojego celu, dowiesz się, ile zarobiłeś na całkowitej inwestycji.

4. Nie retargetujesz klientów

Chodzi o klientów, którzy już zaangażowali się w Twoją markę i są bliscy dokonania zakupu przed opuszczeniem witryny. Oznacza to, że wiedzą już o Twoich produktach lub usługach i są zainteresowani zakupem.

Większość użytkowników zwykle nie dokonuje konwersji podczas pierwszej wizyty w witrynie. Retargetując tych użytkowników, możesz łatwo sprowadzić ich z powrotem do swojej witryny, aby ostatecznie dokonali zakupu. To kolejna okazja, aby przekonać ich do przyjęcia Twojej oferty.

Poza tym kampanie retargetingowe są łatwiejsze do stworzenia, tańsze oraz, co ważne, skuteczniejsze.

5. Pomijanie marketingu e-mailowego

Marketing e-mailowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na promowanie Twojej firmy. Możesz go używać do reklamowania swoich produktów, ofert, komunikowaniu o nadchodzących wydarzeniach czy premierach, czyli do robienia wszystkiego, co może zwiększyć konwersję.

Najlepsze jest to, że w przeciwieństwie do innych form promocji, marketing e-mailowy daje Ci możliwość bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami – Twoje komunikaty lądują w ich skrzynce odbiorczej.

Dzięki strategicznemu wykorzystaniu tej możliwości możesz łatwo przekonwertować potencjalnych klientów, co sprawia, że ​​marketing e-mailowy jest jednym z najpotężniejszych narzędzi dla marketerów.

Zdj. główne: NeONBRAND/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*