Firmowa papeteria – zbuduj profesjonalny wizerunek

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Firmową papeterię określa się również mianem listownika, firmówki lub firmowego papieru listowego. Posiadanie własnego papieru firmowego powinno być jednym z elementów identyfikacji wizualnej w każdym profesjonalnym przedsiębiorstwie. Sprawdzamy, o czym powinniśmy pamiętać podczas projektowania papeterii dla swojej firmy.

Listownik to specjalnie przygotowany papier firmowy, który wyróżnia się nadrukowanym logo danej marki, a niekiedy także wybranymi elementami graficznymi i podstawowymi danymi. Papier firmowy pełni przede wszystkim praktyczną funkcję – to na nim możemy tworzyć profesjonalnie wyglądającą korespondencję przeznaczoną dla klientów i kontrahentów. Listownik sprawdza się również podczas sporządzania pism wewnętrznych i firmowych notatek. Poza tym jest on istotnym elementem kreowania spójnego wizerunku firmy.

Dlaczego warto zainwestować w firmową papeterię?

Papeteria firmowa jest jednym ze standardowych artykułów wykorzystywanych w pracy biurowej. Pełni podobne funkcje jak notesy czy teczki firmowe. Z jednej strony jest ona praktyczna, gdyż umożliwia tworzenie różnego rodzaju pism, umów i dokumentów, a z drugiej – staje się reklamowym nośnikiem naszej marki, zwłaszcza gdy trafia do nowych odbiorców, klientów i kontrahentów.

Listownik odgrywa znaczącą rolę w budowaniu tożsamości firmy. Specjaliści od dawna zwracają uwagę, że spójna, elegancka i przemyślana identyfikacja wizualna pomaga stworzyć wizerunek marki profesjonalnej, solidnej i godnej zaufania. Firmowy papier może być jednym z tych niepozornych elementów, które przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności marki.

Zasady związane z tworzeniem strategii wizualnej przedsiębiorstwa powinny znaleźć się w księdze identyfikacji wizualnej marki. W tzw. brand booku opisuje się między innymi kluczowe i charakterystyczne kolory, elementy graficzne, logo, wybrany font, a także dopuszczalne modyfikacje i możliwości wykorzystania głównego znaku utożsamianego z firmą. Projekt papeterii firmowej powinien być zgodny z zasadami zawartymi w księdze identyfikacji wizualnej.

Jak zaprojektować papier firmowy?

Zaprojektowanie listownika warto powierzyć profesjonalnemu studiu projektowemu. Możemy również samodzielnie podjąć się tego zadania, musimy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Przede wszystkim zadbajmy o to, aby firmowa papeteria była spójna ze wspomnianą już identyfikacją wizualną firmy. Unikajmy przy tym zbyt intensywnych kolorów czy nadmiaru elementów graficznych. Podczas projektowania firmowego papieru najlepiej postawić na minimalistyczne rozwiązania. Na listowniku zazwyczaj wystarczy umieścić logo firmy, ewentualnie można dodać dane kontaktowe lub hasło reklamowe. To wystarczy, aby stworzyć estetyczną i praktyczną kompozycję.

Na jakim papierze drukuje się listownik?

Papier firmowy najczęściej drukuje się w druku offsetowym, na papierze o gramaturze 90 g. Przy niższej gramaturze papier jest cienki, przez co może wyglądać na produkt niskiej jakości, a pamiętajmy, że firmowa papeteria ma pełnić funkcję reklamową i świadczyć o profesjonalnym, zadbanym wizerunku marki. Unikajmy także papieru o zbyt wysokiej gramaturze  – przykładowo ten mający ok. 120 g może okazać się zbyt sztywny. Dobrym wyborem będzie papier bielony, który wyróżnia się  jasnym kolorem i gładkością.

Zdj. główne: andrewlloydgordon/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*